כפי שכל אחד יודע, חלק חשוב ומרכזי בחוויית הטעם הוא המראה. כבר נאמר שהעין אוכלת לפני הפה, וכל אחד גם יכול לתמוך באמירה זו, בין שמדובר בחביתה פשוטה שמכינים בבית ובין שמדובר במנת גורמה במסעדת יוקרה. לאופן בו מוגש לנו האוכל ולאופן בו הוא מסודר על גבי הצלחת, ישנה בהחלט השפעה רבה על טעמו של האוכל ועל החוויה הכוללת שלנו מן הסעודה. מהאמת הפשוטה הזאת אי אפשר להתעלם כאשר מפיקים אירוע פרטי או משפחתי חשוב, ומשתדלים לייצר לאורחים את החוויה הטובה ביותר, החל מרחבת הריקודים, דרך הקטע האמנותי וכלה בחוויית האוכל והריחות.

חלוקת המגשים על פי קטגוריות קולינריות

כיום, יותר ויותר אנשים מבינים שהדרך הטובה ביותר להגיש אוכל לשולחנות האורחים, על מנת לייצר את האפקט הוויזואלי הטוב ביותר, היא השיטה של מגשי אירוח לאירועים. מגשי אירוח הם למעשה מגשים גדולים למדי, בהם מרוכזות מספר מנות בעלות הקשרים קולינריים שהוגדרו מראש. הקשרים אלה מבוססים על שיקולים של טעמים ושילובי טעמים, ריחות, צבעים, שלבי ארוחה, צורות, מרקמים וכדומה. יחד עם זאת, בתוך כל אחד מן המגשים ניתן לחוות עושר עצום של ריחות, טעמים, מרקמים וצורות, על אף שבבחינה קולינרית של כל אחד מהמגשים ניתן לזהות לפחות קו אחד מקשר שעובר בין כלל המרכיבים המונחים על גבי המגש.

השילוב האולטימטיבי בין כל צורות ההגשה המובילות

את מגשי האירוח לאירועים מגישים מלצרים אל שולחנות האורחים, ובכלל מעניקים להם את השילוב האולטימטיבי בין יתרונות הגשת הבופה ובין יתרונות ההגשה האישית. בשום שלב של האירוע, האורח אינו נדרש לקום ממקומו כדי לאסוף את המנה האהובה עליו, וכל המנות מוגשות אל שולחנו באמצעות מגשי אירוח לאירועים. במקביל, בשום שלב של האירוע לא נדרש האורח לבחור את המנה המועדפת עליו מבלי שהוא יכול לראות ולבחון אותה ואת האלטרנטיבות. מגשי אירוח לאירועים מאפשרים למעשה לאורחים, לקבל אל שולחנם את התפריט המלא ולבחור לעצמם את האופן בו יבנו לעצמם את המנה באופן אישי עם מרכיב אחד דומיננטי, או עם אוסף של טעימות שניתן לקחת מכל אחד מהמרכיבים הנכללים במגש האירוח.

כדאי לקרוא גם:  כל הדרכים לחגוג בת מצווה

שמירה על עושר קולינרי בכל מגש ומגש

לא לחינם הופכים מגשי אירוח לאירועים לאחת מצורות ההגשה הפופולאריות ביותר בעולם האירועים, וגם חברות קייטרינג שלכאורה התהדרו בעבר בצורות הגשה ייחודיות שבידלו אותן מן השאר, עושות את הצעדים הנדרשים בכדי להטמיע את תרבות מגשי האירוח במודל ההגשה שלהם. על הקטגוריות הקולינריות שעל פיהן מחולקים מגשי אירוח לאירועים תוכלו ללמוד מאנשי המקצוע המתאימים בחברת הקייטרינג שאיתה אתם עובדים, ובתהליך זה חשוב מאוד שתקפידו על שמירת העושר הקולינרי שמעמיד כל מגש ומגש לטובת האורחים, החל ממגש הקישים והפשטידות, דרך מגש הסלטים וכלה במגש המתוקים והקינוחים.

 

תגובות