עקירה של שן בינה כלואה היא סיטואציה לא פשוטה שכמעט כולם חווים אותה. זוהי למעשה פעולה ניתוחית יחסית מורכבת. כאשר אתם מחפשים אנשי רפואה המבצעים את הפעולה הזאת, יש להבין לפני הכל מהי, מה הפעולה כוללת וכמובן מהן ההשלכות שלה. ומיד תגלו הכל במאמר בו מסביר דוקטור איאד נאסר על התהליך. 

ד"ר איאד נאסר מדבר על שן בינה כלואה

שן בינה היא למעשה השן הטוחנת השלישית. לעיתים, נוצרת סיטואציה שבה אין להרבה אנשים מקום לבקיעה נוחה של שיני הבינה. לכן כאשר אותה שן בינה בוקעת היא חלק בלתי נפרד מלעיסה תקינה וחשוב לשמור עליה כמה שאפשר. 

שן בינה כלואה היא שן תקועה. השן למעשה נתקעה בתוך הלסת ובדרך כלל אין לה מקום, ועל כן היא לא השתחררה אל תוך חלל הפה. שן בינה כלואה יכולה לפתח מסביבה זיהומים, ציסטות ואף גידולים. את אלו לא מגלים בדרך כלל בשלבים מוקדמים ועד שמתגלים כבר נעשה נזק לעצם השן, ללסת, לשיניים הסמוכות ולחניכיים.

אנשי רפואה מקצועיים ובעלי מיומנויות רלוונטיות, נסיון וותק בתחום ידעו לתת לכם את השירות הטוב ביותר ולטפל בשן הבינה כך שתחוו כמה שפחות כאב, ותחזרו לחיים נורמליים רגועים ואיכותיים במהרה.  

ד"ר איאד נסאר מרגיע ומציין שאנשי הרפואה הטובים ביותר יודעים כיצד לדאוג לכך שהתהליך יעבור ללא כאבים באמצעות התאמה אישית של חומרי ההרדמה. אך אם יש לכם רגישות כלשהו לחומרי ההרדמה חשוב מאד לציין זאת.

אילו סיבוכים עלולים לקרות בשל עקירת שן בינה כלואה?

בכל תהליך כירורגי ישנו סיכון של סיבוכים אלו ואחרים, המרכזיים שבהם בנושא עקירת שן בינה כלואה הם:

  • נפיחויות

עקירה כירורגית של שיני בינה כלואות יכולה להביא לנפיחויות חמורות המביאות לקושי בפתיחת הפה. על פי דוקטור איאד נאסר זוהי תופעה נפוצה שצריכה לחלוף בתוך כ12 יום.

כדאי לקרוא גם:  מנדפים כימיים – היכן משתמשים בהם ומהי החשיבות שלהם?

 

  • בריחת שן בינה עליונה

סיבוך נוסף שעלול לקרות הוא בריחת שן בינה עליונה ל סינוס מקסילרי. במצב כזה יש לבצע פתיח של הסינוס והוצאה של השן. 

 

  • פגיעה במערכת העצבים

עלולה להתרחש פגיעה קבועה או זמנית בעצב המשדר תחושה לסנטר ולשפה. זהו סיבוך שעלולה לקרות גם בעקירת שן בינה כלואה כאשר מתבצעת בעדינות וחשוב לשים לב לכך. 

 

  • פגיעה בלשון

פגיעה נוספת בעצבים היא פגיעה בעצב הלשון. סיבוך זה יכול לקרות אצל חמישית מהאוכלוסיה כאשר העצב עובר בסמוך לשן הבינה ולחניכיים. 

 

  • שברים

אחד הסיבוכים שעלולים לקרות הוא שברים של הלסת העליונה או הלסת התחתונה. כאשר מתבצעת עקירה של שן בינה כלואה באופן אגרסיבי השבר מחייב תיקון באותו הרגע. 

 

ד"ר איאד נסאר – עקירה של שן בינה כלואה עושים אך ורק אצל המומחים

זה אולי נשמע לכם מובן מאליו, שכשמדובר בטיפול שיניים הדבר החשוב ביותר שעליכם לעשות הוא למצוא את אנשי המקצוע הטובים ביותר על מנת לבצע עקירת שן בינה כלואה. על פי דוקטור איאד נסאר הידיים הטובות ביותר חייבות לטפל בסיטואציה הזאת, שמא לא יהיה לכם נזק לכל החיים.

עקירת שן בינה כלואה, מסביר דוקטור איאד נסאר היא לא תהליך שמחייב שיסתיים בדרמה, או בנזקים גדולים. 

כירורג לסת ופה מקצועי בעל רזומה, ניסיון ומוניטין איכותיים יבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר וידאג לכך שתחוו חוויה כמה שפחות נטולת כאב, ועם כמה שפחות נזקים שניתן. וזאת על מנת שתוכלו להמשיך וליהנות מחיים איכותיים ובריאים. 

 

תגובות