ללכת או לעמוד על הרגליים שעות רבות בכל יום זה לא רק מעייף אלא גם גורם לנזקים גדולים ומצטברים לכל אדם, במיוחד לנשים. העומס הגדול על האגן ועמוד השדרה, הברכיים ועצמות כפות הרגליים גדל במיוחד בגלל דרישות אסתטיות אופנתיות. נשים רבות מתפשרות על הנוחות שלהן בגלל זה ומשלמות בכל יום מחיר כבד של כאבי ברכיים ורגליים, התפתחות דרבן וכאבי גב תחתון. זה לא מסתדר מעצמו גם אם יש לכן מזרן טוב, משום שבסופו של דבר העיוות מתקבע ולא מתוקן בתוך כמה שעות שינה. הדרך היחידה למנוע נזק כזה היא לנעול נעליים אורטופדיות נוחות שבנויות היטב עם סוליה ואימום בריאים.

מה קורה לגוף בלי נעליים אורטופדיות?

כפות הרגליים מחברות בין הגוף לקרקע והן אלה שקובעות את איכות היציבה ואת מנח הגוף, את בלימת הזעזוע של החבטה בקרקע לשלד ואת הנוחות של ההליכה. כאשר הרגליים אינן נעולות בנעליים מרווחות שמותאמות להן במדויק כך שיש מקום לכל עצם ולכל גיד ורצועה לעשות את התפקיד שלהם, התוצאה היא עיוות של היציבה ושל ההליכה. עם הזמן העצמות של השלד מגיבות לעיוות ומתחילות לנסות לפצות על הבעיה בהתעקמות, כאב, דלקות שמתפתחות בגלל התנוחה הלא טבעית והתנועה הלא מלאה. התמיכה החסרה גורמת לגוף להתאמץ ולנסות להתאים את עצמו למצב הלא טבעי שבו הגוף נמצא והמחיר שהוא משלם הוא בעיות אורטופדיות, ואפילו בעיות שלד שהולכות ומחמירות בגלל כוח המשיכה שפועל על הגוף עשרות שנים.

חשיבותן של נעליים אורטופדיות לנשים

נשים עובדות בחוץ ובבית זמן רב בכל יום, וגם עושות פעילות גופנית לכושר ולהנאה. כשלא נועלים נעליים אורטופדיות לנשים התוצאה הכאובה ברורה. נעל אורטופדית נותנת תמיכה לכף הרגל כשהיא מונחת על הקרקע ונושאת את כל משקל הגוף שלנו. היא זאת שמאפשרת לה לעמוד בנוחות ולהתגלגל מצעד לצעד מבלי להתעוות ומבלי להילחץ בתוך נעל צעד, בעלת קצה מחודד או במנח לא טבעי על עקב. 

כדאי לקרוא גם:  ד"ר איאד נאסר מסביר כל מה שצריך לדעת על עקירת שן בינה כלואה

תכנון בריא יותר

נעליים כאלה מתוכננות בצורה מושלמת להתאים למבנה כף הרגל כך שלכל עצם יש מקום מרווח ולסוליה יש מספיק חומרי בלימה של הזעזוע בכל דריכה. היא בנויה מבפנים כך שלא תלחץ על כלי דם, גידים ורקמות רכות אחרות בכף הרגל ולכן גם לא יוצרת דלקות ובעיות בזרימת הדם. רצוי מאוד להעדיף נעליים כאלה משום שהן מאפשרות לשאת את משקל הגוף שעות רבות וללכת בנוחות, והיום אפשר למצוא אותן גם בעיצובים אסתטיים ואופנתיים מאוד לכל טעם.

תגובות