טיפולי שיניים מפחידים אנשים ולא תמיד יש לכך סיבה. הטיפולים הקשים באמת מתבצעים בהרדמה מלאה ולכן אין מה לחשוש מכך. למרות זאת, אנשים רבים פוחדים מטיפולי שיניים או אפילו בדיקה שלהן ולכן נמנעים מלבוא למרפאה עד שלפעמים כבר מאוחר מדי. יש טיפולי שיניים שאפשר לעשות בצורה הרבה יותר קלה אילו היו מגיעים למרפאה בזמן ובצורה סדירה, ויש כאלה שנעשים בגלל בעיות חמורות שבכל מקרה אי אפשר היה לפתור אחרת ללא הרדמה מלאה. זה יכול להיות בגלל החומרה של הבעיה וזה יכול להיות בגלל בעיות בריאות אחרות של המטופלים שמחייבות טיפול כזה בצורה נאותה. הרופא חייב לקבל גישה מלאה ולבצע פעילות ניתוחית לרוב ולכן כל הפרעה תפגע בניתוח ובסיכויי ההצלחה שלו.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה למטופלים חרדתיים

חרדות מרופאי שיניים יכולות לגרום לאנשים להימנע ממעקב ובקרה שנים רבות, ואז אפילו ישיבה על כיסא הטיפולים יכול להלחיץ ולהכניס לפאניקה. במקרים כאלה נעזרים בשיטות כמו היפנוזה כדי לשכנע מטופלים ששום דבר לא יקרה להם. כמו כן, כשמדברים על הרדמה מלאה למטופלים חרדתיים אפשר למנות בין השיטות גם גז צחוק שמטשטש ומערפל את ההכרה ועוזר נגד הכאב. זה מיועד לכל טיפול פשוט או בדיקה שצריך לעבור והחרדות הגדולות של מטופלים פשוט מונעות מהם לקבל אותם. בעיית ההזנחה של הטיפולים גורמת למטרד אסתטי נורא למטופלים כשמרבצי פלאק גורמים גם לזיהומים ולדלקות ולריחות רעים מהפה. גם במקרה כזה אפשר לטפל במטופלים בהרדמה מלאה, לטיפולים שגרתיים כמו ניקוי אבנית שיפחית את הפלאק, ניתוחי חניכיים למיניהם כדי לסגור את הכיסים המוגלתיים ולרפא דלקות ולאפשר חיים בריאים יותר.

עקירות שיניים וניתוחים

עקירת שיניים כמו שיני בינה וניתוחי חניכיים או השתלות שיניים לא מחייבים למעשה הרדמה מלאה. עושים את זה רק במקרים קיצוניים שבהם באמת אי אפשר לטפל במטופלים מסוימים שאינם משתפים פעולה. זה יכול לקרות אצל אנשים בעלי צרכים מיוחדים או כאלה שסובלים ממחלות ובעיות קוגניטיביות ולא רק אצל חרדתיים במיוחד. בגלל התגובה הקשה שלהם שיכולה לנוע מנעילת לסתות והקאות ועד עוויתות וצעקות והתפרצויות שונות, מעדיפים לעשות הכל בצורה שקטה ורגועה תחת הרדמה מלאה.

כדאי לקרוא גם:  פורטל הבריאות של מדיקו – כל מה שאתם צריכים בתחום הבריאות

ריכוז טיפולי שיניים בפגישה אחת

פחד מרופאי שיניים מביא להזנחה ולהידרדרות השיניים והחניכיים. מי שפוחד מרופאי שיניים ומזניח את שיניו עלול להגיע למצב שבו כבר אין ברירה אלא לעבור הכל בפגישה אחת, או בסדרת פגישות מרוכזת שבה אפשר לקבל את כל הטיפולים ביחד. הזנחה קשה כזאת מחייבת לבצע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה בשיטה כלשהי שתרגיע את המטופל, תאפשר לבדוק, לצלם, למפות ולאבחן את כל הבעיות הקשות של המטופל ולרכז את כל הטיפולים יחד. הרדמה מלאה תאפשר את הטיפול ללא הפרעות ויידרשו ככל הנראה כמה פגישות כדי לעשות זאת, עד להחלמה מלאה.

תגובות