מעבר למאמץ שכולנו עושים בוקר בוקר, ואחת לתקופה גם אצל רופא השיניים, במטרה לשמור על בריאות השיניים שלנו, לשיניים ישנו גם תפקיד אסתטי חשוב מאוד. בכל אינטראקציה חברתית, השיניים שלנו זוכות לתשומת לב רבה מהסובבים אותנו, ויכולות לבנות או להרוס כל רושם ראשוני וכל חוויה חברתית בה אנו מעורבים. שיניים אסתטיות ומסודרות משדרות היגיינה, ניקיון, אסתטיקה ויופי, בעוד שיניים עקומות, שבורות או צהובות, עלולות לייצר בדיוק את ההיפך ואף להגיע לרמה של דחייה. בהמשך לכך, לאורך השנים התפתחו שורה של טיפולי שיניים הממוקדים כל כולם באסתטיקה של השיניים, ועל טיפולים אלה מספרת לנו ד"ר דנה תדמור, מומחית ברפואת שיניים.

ציפויי שיניים – טיפול האסתטיקה מספר אחת

טיפול השיניים האסתטי הפופולארי ביותר הוא טיפול ציפויי שיניים, ולא בכדי. ציפויי השיניים מאפשרים לנו למעשה לוותר על כל ניסיון לתקן את השיניים שלנו, ובמקום זאת לכסות אותן ולהעניק להן מעטפת אסתטית שיכולה לפתור כל פגם אסתטי אפשרי. ציפויים אלה הם למעשה עלי חרסינה דקיקים, המוצמדים לפני השן, ואשר ניתנים ליישום עבור כל שן ושן בפה, במיוחד עבור השיניים הקדמיות ביותר, אך גם עבור שיניים צדדיות שנחשפות בזמן החיוך. באמצעות תהליך יסודי של תכנון הטיפול, יכול הרופא לייצר מספר אפקטים מרכזיים כמו הארכת שיניים, סידור גובה השיניים לכל אורך הלסת, "שינוי" גוון השן, צמצום מרווחים בין השיניים וכדומה.

לפי ד"ר תדמור, מטופלים העוברים טיפול ציפוי שיניים יכולים להסתובב ולהקרין כלפי חוץ שורת שיניים מסודרת ומסותתת בשלמות, על אף שמאחורי שורת הציפויים עומדת סדרת שיניים מאוד לא אסתטית ומאוד לא מסודרת, וזה למעשה היתרון הגדול של שיטת טיפול זו: היא אינה מנסה לפתור את הקיים באמצעות טיפולים כירורגיים מורכבים, אלא מסתירה את הקיים ויוצרת שכבה חדשה של אסתטיקה.

כדאי לקרוא גם:  נעליים אורטופדיות לנשים 

הלבנת שיניים – אסתטיקה מהירה

בהנחה שמרבית האנשים נהנים משורת שיניים אסתטית ברמה סבירה, מרבית בעיות האסתטיקה נובעות בעיקר מגוון השיניים. גוון זה יכול להשתנות לאורך השנים בהתאם למאפיינים פיזיולוגיים של פנים השן, היווצרות כתמי תבלינים, עישון וכן הלאה או לגורמים גנטיים שמשפיעים על גוון השיניים החל מיום הלידה. תהליך הלבנת שיניים הוא תהליך שמאפשר להבהיר את גוון השן, אך בדרך כלל לא ניתן להגיע לגוון לבן מלא. תהליך ההלבנה יכול להיות מיושם במסגרת מפגש טיפול בודד במרפאת השיניים, והוא יכול להתבצע במודל של טיפול עצמי בבית המטופל, באמצעות ערכת הלבנה ייעודית המסופקת על ידי רופא השיניים. על פי ד"ר דנה תדמור, מאוד לא מומלץ לבצע הלבנת שיניים עם תרופות סבתא, או עם טיפולים שאינם על פי המלצת הרופא, שכן אלה, גם אם מצליחים להבהיר את השיניים, עלולים לגרום לנזק משמעותי למרקם האמייל של השן.

השתלות שיניים כטיפול אסתטי

טיפולי השתלות שיניים, על אף שמדובר בהליך כירורגי מורכב יחסית, הם בסופו של דבר טיפולים שהמרכיב האסתטי הוא מרכיב מרכזי בשיקולים שנלקחים בחשבון בהחלטה לעבור אותם. בניגוד לציפויי שיניים, השתלות שיניים לא מבוססות על יצירת שכבה אסתטית חיצונית שמכסה את המצב האמיתי, אלא על שינוי המצב האמיתי ויצירת מראה חדש ללסת באמצעות שיניים מלאכותיות, שבונות את הנוף האסתטי של הפה.

לא משנה מהו הטיפול המתאים לכם, טיפולים אסתטיים לשיניים הם טיפולים חשובים שיכולים לשנות את חייהם של בני אדם מן הקצה אל הקצה. עלותם בדרך כלל אינה זולה, אך ההשפעה שלהם על חיינו שווה בדרך כלל, כל שקל.

תגובות